Projekty Edukacyjne

Pierwszy etap programu adaptacyjnego zrealizowany. Dzieci z przedszkoli sucholeskich uczestniczyły w zajęciach warsztatowych przygotowanych przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Gospodarzami spotkań byli uczniowie klas I-III. Całkiem niedawno, to oni przychodzili do szkoły z obawami i niepokojem. Pamiętając o tym serdecznie zaopiekowali się przedszkolakami. Wspólnie z gośćmi uczestniczyli w zabawach integracyjnych, rozwiązywali pierwsze szkolne zadania i zwiedzali budynek szkolny. Radosne miny przedszkolaków na koniec spotkań, były dowodem, że szkoła nie jest już dla nich taka straszna.

Do zobaczenia na festiwalu majowym, który tym razem wraz z nauczycielami przeprowadzą starsi uczniowie naszej szkoły.

koordynatorzy projektu

IMG_20190314_110129


Projekty edukacyjne, całoroczne dla uczniów klas I-III

Projekt „I Ty zostań ekologiem”

Projekt realizowany podczas zajęć edukacyjnych w klasie IIIa oraz podczas zajęć” Szkolnego Koła Ekologicznego” dla uczniów klas I-III. Zadaniem przewodnim projektu jest poznanie przez uczniów świata roślin i zwierząt, obcowanie ze zwierzętami – uczniowie mają hodowlę patyczków oraz uczestniczą w spotkaniach ze zwierzętami ( często przynoszonymi z domu).
„Aby chronić skutecznie przyrodę, należy ją najpierw poznać.”
Projekt realizowany przy współpracy z Nadleśnictwem Łopuchówko.

Projekt „Szkolny Ogrodnik”

Realizowany od wielu lat. Zajęcia odbywają się w szkolnym ogrodzie doświadczalnym. Tematami rocznymi były min.: „Rośliny oleiste”, „Rośliny okopowe”, „W ogródku naszej babci – warzywa i kwiaty”. Rok pracy rozpoczyna się corocznym piknikiem wiosennym uczniów z Rodzicami, podczas którego wszyscy przygotowują glebę do siewów. Zajęcia prowadzone są podczas zajęć „Szkolnego Koła Ekologicznego”.

Projekt „SKO – to jest to”

Celem projektu jest wdrażanie uczniów do oszczędzania. Działania realizowane w ramach projektu zostały wielokrotnie wyróżniane w konkursie SKO Baku Polskiego. Uczniowie uczestniczą w wielu zabawach (tworzą komiksy, stroje karnawałowe, projekty banknotów…) oraz w warsztatach min. prowadzonych na terenie PKO BP. Celem projektu jest uświadomienie uczniom, że warto najpierw oszczędzać, a potem wydawać – nie odwrotnie.
Projekt realizowany jest przy współpracy z PKO BP Oddział I w Suchym Lesie.


SP 1 Suchy Las z Enea Mini Ligą Piłki Siatkowej

Z udziałem naszej szkoły ruszył kolejny wielki, sportowy, a dokładniej siatkarski projekt pod nazwą Enea Mini Liga Piłki Siatkowej stworzony przez firmę Enea oraz klub sportowy Energetyk Poznań dla dzieci szkół stolicy Wielkopolski i położonych obok gmin. Wcześniej próba zafascynowania grą w siatkówkę była prowadzona poprzez akcje Energetyczna Akademia Siatkówki oraz ostatnio Energetyczna Akademia Sportu.
SP 1 Suchy Las włączyła się do akcji wyławiania siatkarskich talentów jako pierwsza spoza Poznania placówka już w roku szkolnym 2013/2014, biorąc liczny udział we wszystkich turniejach i sportowych festiwalach organizowanych w i wokół poznańskiej Areny. Dopiero później przystępowały do tego projektu inne szkoły z naszego powiatu.
Kolejna edycja Enea Mini Ligi Piłki Siatkowej wystartowała – oczywiście także z ekipą naszej szkoły – 22 listopada i zaplanowano cykl turniejów mini-siatkówki z wielkim finałem 23 maja 2018 roku. Młodsze dzieci walczą w dwójkach, a klasy od V do VII rywalizują w trójkach i czwórkach w jednym zespole. Imprezy ligi są prowadzone przez profesjonalnych sędziów Wielkopolskiego Związku Piłki Siatkowej, a na uczestników czekają upominki i nagrody. Najlepsze młode siatkarki i młodzi siatkarze będą mogli kontynuować przygodę z tą piękną dyscypliną sportu w Klubie Sportowym Energetyk, słynącym ze szkolenia młodzieży. W akcję Enea Mini Ligi Siatkówki są zaangażowane także zawodniczki pierwszoligowego Enea Energetyka.


Projekt edukacyjny „W świecie niedźwiedzi”

Osoby odpowiedzialne: nauczyciele świetlicy, nauczyciele biblioteki szkolnej

Termin: 20.11.2017-18.01.2018

Adresaci: uczniowie klas 1-3, uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej

Cel projektu:

  • rozwijanie zainteresowania książką
  • rozwijanie kompetencji językowych i czytelniczych
  • zapoznanie uczniów z wartościowymi tekstami literackimi
  • zapoznanie z historią powstania pluszowego misia
  • wzbogacenie wiedzy na temat niedźwiedzi – postaci książkowych i bajkowych
  • kształtowanie postawy poszanowania zabawek, książek i cudzej pracy
  • poszerzenie wiadomości na temat różnych gatunków niedźwiedzi
  • stworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych służących aktywizowaniu uczniów i rozwojowi ich zdolności poznawczych, manualnych, artystycznych
  • integracja uczniów i wdrażanie ich do pracy zespołowej

 


Projekt polonistyczny „Piątek z Literaturą”

Osoby odpowiedzialne: Dorota Anders, Hanna Dziubińska, Iwona Olesik
Osoby współodpowiedzialne: chętni nauczyciele
Czas: rok szkolny 2017/2018, piątki (co dwa miesiące), godziny 19:00-22:00
Adresaci: uczniowie klas siódmych
Podział na grupy, zadania dla zespołów międzyklasowych, elementy rywalizacji – karty zaliczeniowe

  • „Piątkowe wieczory z…” dla klas 7 – wieczory literacko-filmowe, innowacyjne odczytanie tekstów kultury, fragmenty tekstów literackich, filmów, przedstawień teatralnych, prezentacje, zadania dla grup – „gra terenowa”
  • „Piątek z… kryminałem” – proza Agaty Christie, zadania literackie, historie z dreszczykiem, zagadki logiczne i lateralne, poszukiwania w ciemnościach, escape room z tajemniczym śledztwem sprzed lat, projekcja filmu, poczęstunek
  • „Piątek z… historią” – H. Sienkiewicz „Krzyżacy”, historyczna grupa rekonstrukcyjna, prezentacja miejsca-zadania, w średniowiecznym skryptorium (ręczne przepisywanie tekstów, rysowanie inicjałów), zadania literackie (archaizmy), układanie puzzli (reprodukcja obrazu „Bitwa pod Grunwaldem”), rycerze i ich damy – pary literackie, pokój zagadek, matematyka w historii / historia w matematyce (działania – wynik – przyporządkowanie wydarzeń historycznych), elementy strojów i uzbrojenia średniowiecznego (poszukiwania, wybór)
  • „Piątek z… teatrem” – fragmenty adaptacji dramatów, warsztaty teatralne, drama, improwizacje, inscenizacje
  • „Piątek z… poezją” – poezja śpiewana, wieczór recytatorski (poezja, fragmenty prozy)
  • „Piątek z… literaturą fantasy” – świat powieści fantastycznej, przebrania, makiety

Język polski – Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe – klasy V i VI

„Wielki sprawdzian” to wygodne i praktyczne narzędzie do monitorowania i analizy postępów uczniów w nauce podczas całego roku szkolnego.

Uczniowie, wspólnie z dziesiątkami tysięcy uczniów w całej Polsce, rozwiązują standaryzowane testy „na wejście”, po każdym dziale podręcznika oraz testy całoroczne.

Po każdym teście będzie możliwość porównania wyników poszczególnych uczniów i całej klasy z wynikami szkoły, województwa i całej Polski.

Można zobaczyć, czy wyniki ucznia są słabe, przeciętne, czy też wysoko ponad średnią i które z typów zadań sprawiają mu najwięcej trudności.

 

Po zakończonym roku szkolnym szkoła otrzymała certyfikat: